Deklaracja zgodnosci


Deklaracja Dostępności dla strony internetowej BIP PCPR Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletyn Informacji Publicznej (BIP).

  • Data publikacji strony internetowej: 2011-07-06.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-29.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Wyłączenia

  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-04-04.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-01-29.

Skróty klawiaturowe

Na stronie można wykorzystywać standardowe skróty klawiaturowe obsługiwane przez dane przeglądarki internetowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Potocka, kancelaria@pcpr-gliwice.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 3326616 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym
terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest
możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu
nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Rada Powiatu Gliwickiego
Adres: 44-100 Gliwice, ul. Zygmunta Starego 17
E-mail: brz@starostwo.gliwice.pl
Telefon: 32 3326693
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich
(https://www.rpo.gov.pl/content/kontakt)
Informacje na temat skrótów klawiszowych
Na stronie internetowej można użyć następujących skrótów klawiszowych, służących przemieszczaniu
się po elementach strony lub uruchamianiu dostępnych na niej funkcji:

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Pomieszczenia Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie

 
 

Pomieszczenia Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie są ulokowane w trzech budynkach:
A - budynek stojący równolegle do ul. Zygmunta Starego.
B, C - budynki stojące równolegle do ul. Królowej Bony.
Między budynkami A i B znajduje się łącznik na pierwszym piętrze.
1. W pełni dostępne pod względem architektonicznym jest wejście główne do budynku PCPR oraz
pomieszczenie Zespołu ds. Osób Niepełnosprawnych i Starszych Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Gliwicach (parter budynku "A"). W tym Zespole pracownicy dysponują przenośną pętlą
indukcyjną.
2. Dostęp do pomieszczeń PCPR znajdujących się na parterze w budynku "B" (Dyrektor, Zastępca
Dyrektora, Kancelaria, Zespół ds. pieczy zastępczej, Obsługa Prawna dla klientów Zespołu
Poradnictwa Specjalistycznego i Interwencji Kryzysowej) jest ograniczony ze względu na barierę w
postaci schodów. W tym miejscu zamontowana jest platforma przyschodowa. Aby z niej
skorzystać należy przywołać (dzwonek) pracownika PCPR. Sygnał dzwonka odbierany jest
w Kancelarii PCPR.
3. Pomieszczenia PCPR znajdujące się na II piętrze w budynku "A" (Zespół ds. Projektów Celowych,
Zespół ds. Świadczeń) są dostępne pod względem architektonicznym. Na pierwsze piętro można
dostać się windą osobową (w tym celu należy dzwonkiem przywołać pracownika Biura Obsługi
Klienta Starostwa Powiatowego). Przy schodach z I na II piętro zamontowana jest platforma
przyschodowa. Między windą osobową a platformą znajdują się schody (2 stopnie), które można
pokonać dzięki nakładanemu na schody podjazdowi.
4. Dostęp do pomieszczeń PCPR znajdujących się na I piętrze budynku "C" (Zespół Poradnictwa
Specjalistycznego i Interwencji Kryzysowej) jest ograniczony ze względu na barierę w postaci
schodów. Brak przystosowania dla osób z niepełnosprawnością ruchową (brak windy/platformy
przyschodowej). W sytuacji przyjmowania osoby z niepełnosprawnością pracownicy Zespołu
korzystają z pomieszczeń PCPR znajdujących się na parterze w budynku "B".

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych

Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
04‑07‑2024 17:18:21
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie