Ponowne wykorzystanie informacji publicznych
PONOWNE WYKORZYSTANIE INFORMACJI PUBLICZNYCH BĘDĄCYCH W POSIADANIU POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W GLIWICACH - INFORMACJA OGÓLNA
Dnia 29 grudnia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 16 września 2011r. o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 204, poz. 1195). Nowelizacja ta wdraża dyrektywę 2003/98/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 listopada 2003r. w sprawie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego (Dz. Urz. UE L 345 z 31.12.2003), która reguluje sytuacje innego przeznaczenia informacji z organów publicznych niż to, dla którego dokumenty te zostały pierwotnie wyprodukowane.
Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej stanowi wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, informacji publicznej lub każdej jej części, będącej w posiadaniu podmiotów obowiązanych do udostępnienia informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania, niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż jej pierwotny publiczny cel wykorzystywania, dla którego informacja została wytworzona.
Zasady udostępniania informacji publicznych będących w posiadaniu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach w celu ich ponownego wykorzystywania
Ponownemu wykorzystywaniu podlega informacja publiczna:
- Udostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach - https://bip.pcprgliwice.powiatgliwicki.finn.pl
- Udostępniona na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach - http://pcpr-gliwice.pl
- Udostępniona na stronie internetowej Projektu "Dobry start w samodzielność" - http://dobrystart.pcpr-gliwice.pl/
- Przekazana na wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.
Warunki ponownego wykorzystywania informacji publicznej dla informacji publicznych udostępnianych w BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Gliwicach
Podmiot ponownie wykorzystujący informację publiczną zobowiązany jest do:
1. poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji publicznej,
2. dalszego udostępniania innym użytkownikom informacji wyłącznie w pierwotnej pozyskanej formie,
3. informowania o przetworzeniu informacji publicznej ponownie wykorzystywanej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach nie ponosi odpowiedzialności za treść przetworzonych informacji publicznych udostępnionych w postaci pierwotnej.
Warunki ponownego wykorzystywania informacji publicznej dla informacji publicznych udostępnianych na wniosek:
- Udostępnienie informacji publicznych w celu ich ponownego wykorzystywania następuje na wniosek w przypadkach gdy:
a. informacja publiczna nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach,
-
- wnioskodawca zamierza wykorzystywać informację publiczną na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone.
- wnioskodawca zamierza wykorzystywać informację publiczną na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone.
- Wniosek składa się na formularzu, którego wzór został określony w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie wzoru wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej. Wniosek można złożyć w formie dokumentu papierowego bądź w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
W przypadku niespełnienia warunków formalnych wniosku, wzywa się wnioskodawcę do uzupełnienia braków, wraz z pouczeniem, że ich nieusunięcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 20 dni od dnia otrzymania wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe jest przedłużenie załatwienia sprawy o kolejne 20 dni, po zawiadomieniu wnioskodawcy w terminie 20 dni od dnia otrzymania wniosku.
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach może nałożyć opłatę za udostępnienie informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania, jeżeli przygotowanie informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.
Wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania i przekazania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób i w określonej formie.
Środki prawne przysługujące w przypadku odmowy przekazania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania, określenia warunków ponownego wykorzystywania lub wysokości opłaty:
- Wnioskodawca, który otrzymał ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania informacji publicznej, a także wysokość opłat za ponowne wykorzystywanie informacji publicznej może, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty, złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej. W przypadku otrzymania sprzeciwu, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach, w drodze decyzji, rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania informacji publicznej lub o wysokości opłat.
2. Do decyzji o odmowie przekazania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania informacji publicznej oraz o wysokości opłat stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), z tym że:
a. odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni;
- uzasadnienie decyzji o odmowie ponownego wykorzystywania informacji publicznej na podstawie art. 23g ust. 8 pkt 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej zawiera wskazanie osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, która posiada prawa autorskie, jeżeli jest znana, albo licencjodawcy, od którego Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gliwicach uzyskało dany utwór.
3. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.), z tym że:
- przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
- skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.
W zakresie nieobjętym powyższą regulacją zasady udostępniania informacji publicznych celem ich ponownego wykorzystywania w sposób szczegółowy unormowane zostały w Rozdziale 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.).
email: pcpr_gliwice@powiatgliwicki.pl tel.:32/3326616 fax: 32/3326616 , w dniu: 16‑07‑2012 13:10:00
email: pcpr_gliwice@powiatgliwicki.pl tel.:32/3326616 fax: 32/3326616 , w dniu: 16‑07‑2012 13:10:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|